Morgenmaden er dagens vigtigste måltid og svaret på hvordan man taber sig!

Du har sikkert hørt sagde de morgenmad er det vigtigste måltid på dagen. Hvis du kunne se, hvad der sker inde i din krop, ville du være enig med mig og alle eksperterne i dette udsagt. Så nu du spørger; hvordan taber man sig? Kan jeg kun svare; spis en ordentlig morgenmad. Lad os sammen gennemgå hvordan man taber sig og hvordan man kan skabe et solidt fundament for din krop ved ikke at springe din morgenmad .

Hvad betyder morgenmad?

Tjah, det giver jo egentlig sig selv. Men hvis vi ser på det engelske ord for morgenmad: “breakfast”, er der sprogkyndige, der mener det rent faktisk bogstaveligt talt betyder, at bryde fasten. Jeg er helt enig i denne definition. Hvorfor? Fordi du vil få brug for næringsstoffer efter, at have sovet hele natten og arbejdet hårdt med, at fordøje.

Så hvad skal jeg spise?

Det er faktisk dit eget valg, men vælger du fx en bagel eller et wienerbrød, vil du tømme din krop for næring og dette vil medføre, at du hurtigt vil have lyst til mere sukker, hvilket yderligere medfører, at du kun har skabt et endnu bedre miljø for fedtlagring.

Spis i stedet for en sund morgenmad ved at tilføje ting som æg og grøntsager, dette vil holde dit blodsukker i balance. Og netop det er nøglen, hvis du virkelig ønsker at tabe dig!

Sådan undgår du, at sulte

Prøv at spise inden for en time efter du er vågnet ellers vil din krop gå ind ien sult tilstand, og hvis det sker, vil du aktivere visse fedtproducerende mekanismer, som vil få dig til at tage på i vægt.

Du har sikkert hørt om ” det metaboliske syndrom “. Sagen er den, at hvis din krop går ind i en sult tilstand, vil det være meget lig det metaboliske syndrom. Faktisk vil de samme kemiske ændringer ske inde i din krop , hvis du lader din krop sulte, og det er noget du absolut bør undgå.

Andre tip :

Hold pre- hakkede grøntsager i køleskabet
Hvis du har rester fra morgenmaden, spis dem dagen efter til morgenmad
Prøv at spise noget krydret i stedet for noget sødt
Medtag Omega 3 fedtsyrer, som du bl.a. finder i chia frø eller hørfrø
Spis flere ikke forarbejdede fødevarer
Spis mere protein

Som du kan se, er det lettere at tabe sig derhjemme, end du tror. Du erl bare nødt til, at foretage små ændringer i din kost, dag efter dag, og koncentrerer dig om at tilføje de rigtige næringsstoffer.

I mit tilfælde resultaterne har det overgået mine forventninger og jeg er nu på vej mod en sundere helbred og en bedre figur. Giv det en chance, jeg er sikker på du vil nyde godt af det, ligesom jeg har. Nyd din morgenmad !